Miki 21

Član od 26. Apr 2012.
Prati
46 komentara
72 korisnih

U garazi

Lista aktivnosti

Miki 21 komentarise

Vlasnik od pre izvesno vreme, cime sam ostvario dugogodisnju studentsku zelju da ga imam a i kao deo nekog licnog kaprica da nagradim sebe sto sam bio odlikas odlikas i streber celog zivota koji je zahvaljujuci samo svojoj upornosti i postenju uspeo da nabavi ovaj auto sopstvenim sredstvima, makar kao polovan. Naravno, svakako ne primanjima iz zemlje Srbije.


Auto je, ma kako to cudno zvucalo, pravi best buy za novce koje se nudi kao polovan. Pouzdan,luksuzan, savrseno sklopljen, stedljiv kad... a treba i lud kada se da gas. Pricam o dizel verziji jer 3.0 benzinac ne daje takav osecaj snage zbog nedostatka obrtnog momenta iako je nesto jaci.O potrosnji i da ne govorim, astronomska je kao i za jace modele, tako da je 3.0d zaista razumna mera za ovakav auto ako nameravate da ga vozite ovde a ne na Bliskom istoku ili u USA gde su cene benzina normalnije. Ugradnja plina u benzince radi ekonomicnosti mi je totalni nerazum i skrnavljene, a i s prakticne strane ne razumem sta je svrha SUV vozila kada mu se prtljazni prostor pregradi plinskom bocom i osigura sipkama.
Enterijer je fantastican, jednostavan, elegantan, savrseno uklopljen, neponovljiv. Proveo sam sate analizirajuci kokpite drugih vozila ali me nijedan ne odusevljava kao BMW-ov. Iza njega stavljam Range Rover, Lexus, Infiniti i Audi. Nasuprot misljenju, a karakteristicno za BMW, sve komande, instrumenti, tasteri su jednostavni, citljivi,pregledni i jednostavni za koriscenje. Prakticni detalji koji uticu na luksuz putnika su brojni i prosto ne mogu da verujem da su Nemci u tome pragmaticni i genijalni gotovo kao Japanci.
Osecaj u voznji je jedinstven. Kamionski polozaj u sedistu, preglednost puta, ogibljenje gotovo kao u luksuznoj limuzini, a osecaj snage skoro kao na brzom motociklu, cine da se covek u njemu oseca bezbedno i superiorno u odnosu na ostale ucesnike u saobracaju.Sto opet znaci da u pogresnim rukama ovaj auto moze da bude pravi siledzija na magistrali. Zato voznju u njemu i poredim sa voznjom motocikla: potrebno je puno karaktera i samokontrole da se njime i njegovom snagom ne divlja. Takvih vozaca je, nazalost, malo.
Potrosnja se moze kontrolisati u intervalu od 7.5l na otvorenom do 12l u gradu, ako se pedala gasa mazi i ne divlja, cemu dosta pomaze ekonometar za koga bih rekao da je najvazniji instrument na autu. :-D

Motor ima karakteristican dizel-kamionski zvuk kada je hladan a kasnije se zaboravi da je dizel. Vrlo je pitom i i dobrocudan ali kada se pritisne pedala gasa do kraja i automatska transmisija odabere optimalnu brzinu, kazaljka obrtometra pobegne u desno i 2 tone celika polete kao da je raketni pogon u pitanju. Kao podvojena licnost. :-)
S tim u vezi, dizel od 2004-te je snazniji za skoro 30 konja i to se itakako oseti. Dizel u ranijim, prefaclift modelima je adekvatan ali ne impresionira toliko.

Servisi su bez kompromisa, treba naci dobrog i pouzdanog majstora koji zna svoj posao.BMW-i su ipak maze a ne rage , traze paznju i uzvracaju vise nego bilo koji drugi auto, ali ako se zapostave, njihova osveta je strasna! :-)

Nije za grad i tesne ulice iako se njime jako lepo vlada. Pregledan, sem unazad, i ne pretrano duzi od vecine limuzina uprkos impozantnom izgledu. Prtljaznik vas nece impresionirati volumenom ali je split tale gate prava blagodet.
Sa 19" felnama jako izgleda lepo ali je ujedno jako tvrd, svaka se rupa oseti i treba biti oprezan i pazljiv prema ogibljenju nasuprot misljenju da je to SUV koji trpi sve. Sa 17" felnama je fantastican na snegu i odlican u offroad-u.

Po mom misljenju, to je auto kome je primarna uloga bezbedne krstarice na auto putu na dalekim destinacijama u kojoj putnici putuju u avionskom komforu, nego na losem terenu.


Najveca losa strana je vlasnistvo. Ne znam je li putanju problem domaceg mentaliteta ali sa ovakvim i slicnim autima uvek budete pogresno shvaceni kao neko ko je izkompleksiran, neizivljen i prebogat, koji trazi paznju i kao takvog ga ne treba shvatiti ozbiljno.
Ljudi pomisle da lezite na parama a nikome ne padne na pamet da je u pitanju novac koji se da za najjeftiniji kineski SUV ili Daciu Duster i najslabijoj verziji ili jeftin nov porodicni auto.
Registracija je visoka ali ako vam je to najvaznji problem, bice vam i servis a onda ovaj auto nije za vas.


Savet za kupovinu: Auto mora da bude u perfektnom stanju za novce koji se traze, skorije servisiran (zamenjeni ulje i filteri), sa solidnim gumama, bez sitnica kao brave koje ne rade ili vrata koja se se lose zatvaraju (kod BMW a X5 cesto) i tome slicno. Pitajte vlasnika je li menjao skorije ulje u automatskom menjacu (najslabija tacka) ili radio remont turbine (ako je auto preko 200000km presao). Proverite da li sve elektricne sitnice rade, pogotovo xenon svetla.Sve sto ne valja, ma koliko sitno izgledalo kostace itekako da se popravi. Obratite paznju na duzinu registracije koja je preostala:sto je duza, dace vam vise vremena da novcano "predahnete" malo posle kupovine. Ne palite se na varijante bez koze i sa manuelnim menjacem koje su jeftine. To nije BMW X5 u svom pravom izdanju i te varijatnte retko ko hoce da kupi, ap ne morate bas vi. Jurite full pakete opreme, posebno inisistirajte na navigaciji (onboard screen, odnosno njegovo prisustvo na konzoli u sredini itekako znaci za kasnije: zadnja kamera, tv, DVD,video, lako se apgrejduje cak i kineskim modulima koji odlicno rade.)
Ako je nesto makar malo sumnjivo ili vam srce ne zakuca kada ga osmotrite i vidite, to nije to i trazite dalje. Cene se obaraju , vozila stare i ponuda uvek ima, pogotovo za kes.

Kao orijentir za cene iz 2012, dobar prefacelift model se moze se naci na nase table za oko 12000 eura i nize, facelift koji preporucujem (od 2004 i noviji) 15000 pa navise. Sve izmedju toga je ili precenjeni stariji model ili noviji kome nesto fali, stoga oprez i nastupite odlucno prilikom pregovaranja u ceni. Prilikom uvoza mozete proci jefitnije, ali nikako ako to bude Nemacka ili Svajcarska.



Alternative: Toyata Landcruiser: po meni skupa,slabije poerformanse, prema X5 je trapava kao kamion , van puta superiorna;
Tuareg 2.5 TDI. Kvarljiviji, slabije performanse, manje impresivan, bolji u Offroadu;
Grand Cherokee 2.7TD . Znatno jeftiniji pri kupovini ali ne i u odrzavanju,bolji u offroadu ali na putu daleko inferiorniji, moze biti dobro resenje ako je ocuvan.
Volvo XC 90:odlicna alternativa, ne tako impresivan, slabije performanse,skupo odrzavanje
Audi allroad: karavan sa velikim klirensom, precenjen po mom misljenju, kvarljivo vesanje
Honda CRV 2.2 ctdi: odlican,pozdan i stedljiv auto, ako ne zelite luksuz, prava alternativa
Nissan XTRAIL:isto kao Honda crv alko vam ne smeta izgled i nedostatak luksuz
BMW X3:tvrdje ogibljenje, neudobniji, i ne tako impresivan kao x5, dobar auto



Eto,valjda ce nekom moje pisanije biti od pomoci s obzirom da se X5 polako spusta u siroke narodne mase.
Zivi bili! :)
Pročitaj više

27. Apr 2012.
Pogledaj ostalih 5 komentara

Ne bih se bas slozio potpuno sa tobom jer u ovom slucaju performanse automobila ne mozemo porediti kroz prost odnos snage dva motora. 30 konja zaista ne izgleda puno na ukupan njihov broj, realno i nije, ali noviji model ima od starog za skoro 25% veci obrtni moment sto nimalo nije zanemarljivo i u ...Pročitaj više

14. Jul 2012.
Da li ti je ovo koristilo? Beskorisno Prijavi
x

Ja se, zbog svega gore navedenog, potpuno slazem sa cinjenicnim stanjem na trzistu i smatram da stariji model nimalo nije precenjen jer tolika razlika u performansama vredi 4000 eura vise u korist novijeg, jer su to auta dva razlicita karaktera, mada ne kao nebo i zemlja, kako se negde pisalo. Jedno...Pročitaj više

14. Jul 2012.
Da li ti je ovo koristilo? Beskorisno Prijavi
x
+ 5 odgovora

Miki 21 iznosi svoje utiske o

Prednosti

Cena/Kvalitet Pouzdanost Komfor Motor Izuzetan, kompletan spoj pouzdanosti, performansi, luksuza, stedljivosti (dizel), dizajna. Jedan od retkih automobila koji moze da izazove ultimativno zadovoljstvo u voznji kao cinu. Gotovo perfekcija na 4 tocka.

Mane

Održavanje Visoki troskovi odrzavanja, servisranje koje trazi bezkompromisno strucan kadar. Losa pogresna slika koju siri o vlasniku jer istog u javnosti poistovecuje sa marginalcem, bogatasem, plitkoumnim neizivljenim tipom sa kompleksima. Magnet za budale zeljne dokazivanja na putu, ljubomorne tipove sa klj...ucevima koji prave na njemu ogrebotine, lopove, devojke lakog morala i njima slicne. :)

26. Apr 2012.

Svidja mi se opis, prednosti i mane, potpuno iskreno nema sta, bez dlake na jeziku, svaka cast na opisu! :)

26. Apr 2012.
Da li ti je ovo koristilo? Beskorisno Prijavi
x

Miki 21 komentarise

Kako se ono sa pravom kaze, tipican "FixItAgainTomorrow" iliti FIAT. :) Kvarljiv, jeftin ali sluzi. Ja sam ga uzeo polovnog pre 8 godina u losem stanju kojeg je odlicno zamaskirao preprodavac i odnos sa njim je od tada bio voli/mrzi. Kao po komandi su otkazivale stvari jedna za drugom a ja popravljao, sredjivao.... malo iz sentimenta zbog okolnosti u kojima sam ga uzeo a malo i zbog sopstvene tvrdoglavosti.Elem, do sada je u njega ulozeno skoro 70% novca za koji je prvobitno kupljen, uz njega i ... njegove kvarove sam nauciio sve fore i fazone oko plina, svecica, paljenja, taktova, iako veze nemam sa auto mehanikom ali je bilo neophodno i za to sam mu zahvalan. :) Spisak delova koji je do sada zamenjen je impozantan i granici se sa mazohizmom, ali srecom delova ima za zapanjujuce male novce na otpadima. Hladnjak, menjac, glavcine, ramena....radjena limarija u kompletu jer iako je pocinkovan. bokovi budu OK ali je zato ispod bio kao svajcarski sir, te sam i to sredio. Ja sam bio baskuz sa tim kolima ali to je i normalno za auto koji je pre mene bio zlostavljan i uz to presao oko 390000km (napominjem da su karike i dalje originalne, sve ostalo sam radio), e sad sto sam ja za taj visak od 150000km saznao naknadno to ide na cast preprodavcu. U medjuvremnu ugradio plin i sa njim je auto postao jako jeftin za voznju i slatko sam se navozio posednjih par godina otkako sam ga doveo u perfektno stanje. Trosi od 7 litara na otvorenom plina leti do 13 u gradu zimi. Bez problema 150 na auto putu ali zaista ne vidim svrhu tome u ovakvim kolima, Moj auto je na karburator i iskreno bih svima savetovao ili 1.4 ili 1.6 na plin. U Prostor rezervnog tocka staje boca od 42 L koja nudi autonomiju od 450 do 580km , kako i gde se vozi.Tipo ima puno verzija motora koje umeju da budu jako komplikovane, alave na gorivo i problematicne.Ove karburatoroske su po meni najzahvalnije. Prostran, komforan kao retko koji auto u toj klasi, Ja do danas ne znam za auto proizveden u medjuvremenu koji nudi vise prostora. Vesanje nezavisno na svim tockovima! N biste verovali sta sve ovaj auto moze u krivinama, moze da postidi daleko modernije i jace od sebe. Zadnja klupa se obara do horizontale i prtljazni prostor koji se dobija je ogroman, karavanski skoro! Po mom misljenu, jedna jako jefitina i pouzdana porodicna mazga ako se nabavi u solidnom stanju, mada verujem da svakome nakom ovoliko godina sleduju ulaganja. Delovi su jetftini kao i za sve derivate Aurelio Lampredijevog genjalnog motorceta koji je u toliko raznih verzija pokretao 70-ih, 80-ih i 90-ih Zastave, Jugice ,Lancie i Fiate. Insistirajte na originalnim delovima, jer je kolicina faslifikata kriminalno velika. Skoro mi je pukao Dayco-v zupcasti kais i SKF spaner se skoro razleteo nakon 16000km od zamene! Ko sme da se kladi su u pitanju bili originali? Pravi kriminal. Vise poverenja imam u delove sa otpada nego u ove nove. Za 1000 eur zaista ne postoji bolji auto koji u kompletu nudi vise. Iako sam skoro nabavio luksuzan SUV zaista nemam srca da ga prodajem jer sluzi, ide, vuce uz brdo u petoj, leti kroz krivine, na auto putu ostavlja brze od sebe, jeftino me kosta gorivo...kao veran, stari prijatelj koji mi tek sada uzvraca za paznju koju sam mu svih ovih godina poklanjao. LJubav je to. :D Aj uzdravlje! ;) Pročitaj više

26. Apr 2012.

Miki 21 iznosi svoje utiske o

Prednosti

Cena/Kvalitet Održavanje Komfor Iskren, jeftin auto koji jako puno nudi za malo para: prostora, udobnosti, prakticnosti. Odrzavanje jeftino ako se odabere neka prostija verzija motora.

Mane

Pouzdanost. Ipak je to Fiat, i ma koliko popravke bile jeftine, bice relativno ceste. Oprez pri kupovini polovnog ili se naoruzajte pozamasnom svotom nakon kupovine da ispravite decje bolesti polovnjaka.

26. Apr 2012.