Boki Made in Serbia MG moderator ima pitanje o

Čitam kako je Zastava zvanično danas bankrotirala. To je tužna priča najveće domaće auto industrije, ali mi na um dolazi jedna ludačka ideja.

Ako Zastave više nema, to znači da je ime "Zastava" odnosno "Yugo" slobodno. Kada bih bio u mogućnosti da okupim otkačeni tim ljudi poput mene uključujući stručnjake i investore, mogli bismo osnovati novu marku pod istim nazivom, ali sa linijom novih modela. Jeste da je ovo samo plod moje bujne mašte jer za to nema para ni u snu, ali je bar u teoriji izvo... dljivo.

Potebno je preuzeti neku dobru i jednostavnu platformu B segmenta, kojih danas u izoblju ima. Dizajn već imam u glavi i napraviti prototip jeftinog domaćeg automobila za domaćeg kupca koji će svi voleti. :) Ko je ZA? :)))
Pročitaj više

25. Okt 2016.
26. Okt 2016.

Zastava brend ne vredi mnogo. Možda je bolje da osnuješ Boki Motors , barem te ne bi pratila reputacija lošeg kvaliteta :D

Šalu na stranu, osnovni problem kod ovakvih preduzeća su motori, odnosno propisi o zagađenju . Pre svega EU koju mi kopiramo, a onda i drugih zemalja . Ne možeš da kupiš licen
...Pročitaj više

x
26. Okt 2016.

Zašto misliš da bi sudbina nove Zastave bila mnogo bolja od sudbine Cherry-ja ? Ljudi su kod nas kupovali Zastavu jer je jedno vreme uvoz bio zatvoren , ali je uvek imala epitet nepouzdanog auta. Ovaj Cherry je barem nepoznat, tako da može da stvori kakvu-takvu reputaciju pouzdanosti (kao pomenuta ...Pročitaj više

x
26. Okt 2016.

Ja smatram da smo mi sosobni da napravimo jeftin i kvalitetan automobil na nivou evropskih. Evo gledam ljudi rade kablove za Jaguar, Land Rover, BMW, Audi, Mazdu, Hyundai, Kiu... Sav taj posao obavljaju naši inženjeri, naši radnici i to za smešne plate po 30.000 din. a strane kompanije jedan kabl pr...Pročitaj više

x
27. Okt 2016.

- Nismo u stanju da proizvedemo motor bez licence
- Nismo u stanju da proizvedemo ECU
- Izgleda da nismo u stanju da radimo kvalitetno (kontrola kvaliteta) ako nam neko sa strane ne drži pištolj uz glavu

Zbog toga ( a naročito ovo treće) mi i jesmo jeftina radna snaga .

Inače, ja kad bih poku
...Pročitaj više

x
27. Okt 2016.

Ma u stanju smo sve da napravimo nije problem samo su $ problem
Nema kod nas niko toliko para da se kocka sa autoindustrijom...
A sto kaze vasilije bolje da se zove boki motors nego da ozivljava brend iz doba komuniizma :D
Vasilije sve se to pravi vec, i moze da se pravi nije nikakav problem. I moto
...Pročitaj više

x
27. Okt 2016.

Koliko se sećam, čak su oni 1.1 Pežo motori za poslednje Jugiće bili uvoženi, onda tabla i.t.d. Naša industrija je oduvek tu bila slaba, a sad mislim da i nema ko time da se bavi. Ispravite me ako grešim . Što znači da bi barem u prvo vreme zavisili od uvoza. Zbog toga bi trebalo uzeti neki deo trži...Pročitaj više

x
27. Okt 2016.

Prvo, što se komunizma tiče, on kod nas nije ni postojao u pravom svom obliku, mi smo bili otovrenija zemlja sa mnogo većim izvozom i jačom industrijom nego danas, i što je najvažnije nismo izvozili Fiat, Beneton, Philips... Izvozili smo domaće brendove Zastava, FAP, IMT, Ei, Yumco...
Poenta brenda
...Pročitaj više

x
27. Okt 2016.

Treba biti realan, Zastava je u automobilskom svetu simbol za nekvalitet (za razliku od recimo industrije naoružanja, gde se Zastava puške smatraju kvalitetnim) . Da ne ulazimo zašto je to tako . Kad bi se ponovo pojavio brend Trabant, da li bi ti trčao da kupiš takve automobile ? Dobro ime se teško...Pročitaj više

x
27. Okt 2016.

A navešću ti i ceo spisak automobila koji su bili gori od Zastave, danas su daleko otišli.
1. Škoda, u vreme Istočnog bloka skroz degradirana, danas skoro sinonim za luksuz kod nas.
2. Dacia, propala fabrika sa smešnim svojim programom i licencom za prastari Reno 12, zvana i strašilo sa Karpata. Dan
...Pročitaj više

x
28. Okt 2016.

Juža Koreja je tehnološki mnogo jača od nas, tu nema šta da se poredimo. Rusija takođe .

E sad, što se tiče Istočne Evrope, grubo može da se kaže da smo svi bili tu negde ( SFRJ, ČSFR , Rumunija , Istočna Nemačka) . Ono što je nas sjebalo je rat i sankcije . Da nije bilo toga, možda bi Zastava mog
...Pročitaj više

x
28. Okt 2016.

Jednostavno je drzavna firma ne moze da se takmici sa kapitalistickim firmama...
Da su neki milioneri kod nas odkupili zastavu 90ix ne da bi rasprodali nego da bi pravili automobile bila bi druga prica, ovako je to sve zavrseno... Dolaskom fiata smo se jos vise dodatno upropastili, ali dobro bar moz
...Pročitaj više

x
29. Okt 2016.

Objasni ko bi u Srbiji kupovao Yugo ? Inostranstvo da ne pomnijemo.

Ja stvarno ne vidim ciljnu grupu. Ti možeš da proizvedeš mali autić od 6-7000 evra sa siromašnom opremom , ali što bi to neko kupio ? Za te pare bih radije uzeo polovan auto od 4-5000 evra, sredio ga i vozio se kao čovek.

Pred
...Pročitaj više

x
29. Okt 2016.

Resenje velikih stvari npr love za pocetak Bi bila izrada prototipa od delova proizvedenih u srbiji i predstavljanje na sajmu ili nekom velikom skupu da bude nezaobilazna medijska tema par dana da se vucic aktivira. po zakonu daje oko 10000e po glavi radnika u fabrici i msm za veca i kompleksnija za...Pročitaj više

x
30. Okt 2016.

Nije tu uopšte problem prototip. Problem je kako napraviti proizvod koji možeš nekom da prodaš.

Zamislite hipotetičku situaciju - za par godina Fiat naputi Srbiju, ali proda državi nazad fabriku i licencu za proizvodnju 500L . Uradi se neki restajling i auto počne da se proizvodi kao npr Zastava 5
...Pročitaj više

x
04. Nov 2016.

Mislim da bi promasaj bio odmah praviti juga ili nesto postojece...nesto novo ali da bude izradjen od domacih delova jer za pocetak treba nesto sto ce se prodati pa kad se prihvati nova marka automobila sa dobrim ocenama krenuti i napraviti nekog ludog jugica tipa 2.0 turbo 170-200ks kojeg ce kupova...Pročitaj više

x
04. Nov 2016.

Ono što prodaje nov automobil je dobar dizajn i kvalitetna izrada, za relativno male pare. Evo na primer Škoda se konstantno dobro prodaje od kako je pala u ruke VW, a tu je bilo i dobrih i loših modela, svi su išli ko alva. Takođe Hyndai i Kia od otvaranja pogona u Ceškoj i Slovačkoj, nisu neke zvu...Pročitaj više

x
05. Nov 2016.

Vrtite se u krug sa pričom . Ne može da se pravi ništa domaće, jer jednostavno nemamo tehnologiju ni ljude koji bi stvorili tehnologiju . Ni u doba SFRJ nismo uspevali da projektujemo motor, a ko će to da uradi danas kad bilo koji pametniji klinac gleda da napusti zemlju čim završi faks ?
Trenutn
...Pročitaj više

x
05. Nov 2016.

Pa opet se vrtimo u krug :D Ko ima interesa da ti proda platformu (licencu) sa sve motorom i elektronikom , i tako sebi napravi konkurenciju ?

To je možda moglo 90-ih (da nije bilo rata) , kad su se proizvođači borili da proizvedu jeftiniji automobil za uslovno rečeno istočnoevropsko tržište . Da
...Pročitaj više

x
06. Nov 2016.

Nije motor najveci problem u ovom slucaju i ne treba se osvrtati na sfrj jer to odmah vodi pricu u pogresnom smeru...npr wv je vlasnik i skode ali i bentlija skoda od ove kupovine sta god da izbaci proda se super jer je npr superb pristupacnija od passata a kupci smatraju da su pribliznog k aliteta...Pročitaj više

x
06. Nov 2016.

Naravno da se može. Da je bilo interesovanja kada je dolazio Fiat u Srbiju, Zastava je mogla opstati, bar kao ime. Zastava 10 je bio solidan početak, ali niko nije od političara nije imao želju da zadrži nacionalni brend. Svi si gledali samo po svaku cenu da dovedu Fiat i zarad toga odrekli se domać...Pročitaj više

x
06. Nov 2016.

Skuplji je Rapid tako da ne bi ugrožavali jedan drugog, a novi Logan je isti kao i stari, samo dizajnerski unapređen. Inače gledao sam uporedne testove Punta i starog Sandera približne vrednosti. Odmah se vidi da Punto nije pravljen kao niskubudžetni auto i u tom paketu je bio bolji iako malo manji....Pročitaj više

x
06. Nov 2016.

Zastava 10 je prosto i jednostavno Punto . Samo, čak i Zastava 10 ima nešto nižu cenu na tržištu polovnjaka nego Punto istog godišta proizveden drugde . Zapitajte se zašto . Inače je kasnije proizvodnja nastavljena pod imenom Punto classic još par godina. Ni jedan ni drugi model nisu doživeli neki ...Pročitaj više

x