Pozdrav, moze li objasenje oko elektronike?
Dobili smo u firmi novi Ford Ranger XLT.
Manuelni menjac 6 brzina.
Ima prekidac za pogon
2H - samo zadnji vuku
4H - vuku sva 4 brzohodno
4L - vuku sva 4 sporohodno
Ima dugme za blokadu zadnjeg diferencijala (spera)
E sad ono glavno pitanje:
Ima dugme da se iskljuci ESP, a ima i dugme da se iskljuci ASR?
Kako se konkretno koristi na terenu, tipa 4L i blokada zadnjeg diferencijala, da li u tom momentu treba ugasiti ASR i ESP?
Vozio sam terence, ali se n...ikad nisam susretao sa mehanickom sperom i elektronikom u isto vreme.
ASR znam cemu sluzi, omogucava kretanje bez proklizavanja na klizavim podlogama
ESP sluzi da vrati vozilo u traku u slucaju nekog zabacivanja/zanosenja (vozila koja imaju ESP dugme podrazumeva se da imaju u ASR)..
Moze pojasnjenje za moje pitanje vezano za elektroniku i mehanicnku speru?Pročitaj više
Kada se isključi ESP, iskljičuje se potpuno i kontrola rpoklizavanja i kontrola stabilnosti. Kada se isključi samo ASR onda kontrola proklizavanja ne radi, kotrola stabilnosti radi. To je bitno za teren kojim se vozi. Ako recimo voziš po blatnjavom terenu gde se auto zanosi levo - desno treba iskljč...iti ESP jer će ga kočiti pokušavajući da ga vrati na pravac, što je besmisleno jer se auto možda kreće 5 km/h. Samo ASR se isključuje recimo kada se vozi brže, ali je podloga klizava, sneg, poledica... Onda ASR takođe može kočiti auto, on sa 4x4 pogonom vuče dobro, ali ima neka mala proklizavanja koja aktiviraju ASR. Tu je ESP potrebana da održi sigurnu vožnju. To se pože primenjivsti i u H režimu. Gašenje ESP u H režimu nije preporučljivo iz bezbednosnih razloga, mada ako hoćeš da se igraš i da driftuješ, može...😁 U principu ne gasiš ništa sve dok ne vidiš da taj sistem smeta u određenim uslovima. Zaglavi se auto, onda probaš da pogasiš da bi ga izvukao...Pročitaj više
A sta ce se desiti ako upalim speru, tacnije blokadu zadnjeg diferencijala, obrtni moment ide 50% na levi i 50% na desni, malte ne kruta veza izmedju tockova?
Ako nisu pogaseni bezbednosni sistemi, oni ce verovatno samo uticati na rad prednjih tockova posto tu moze da se desi proklizavanje po tocku....
Pozadi nebi trebalo ista da radi jel zadnji diff je blokiran?
Imao sam prilike da vozim i G klasu, ima blokadu sva tri diferencijala, tu se gase sve funkcije na terenu i pale se uglavnom blokada srednjeg i zadnjeg diferencijala, prednji slabije zbog skretanja, ali kad je bas gusto i kad se ide samo pravo kad se speruju sva tri diffa izlazi gde pomislis..Pročitaj više
U suštini, Boki je sve objasnio. Aktiviraš i deaktiviraš sisteme u skladu sa uslovima u kojima voziš. Ako blokiraš zadnji diferencijal, opet ostaje pitanje kako je Ford podesio rad čitavog sistema. Na primer, komjuter će da procenjuje proklizavanje pojedinih točkova i brzinu kretanja i prema tome mo...že da priguši motor, odnosno da mu smanji snagu. Ovo važi ako je ESP i dalje aktivan.Pročitaj više
Sajt Mojagaraza.rs koristi Cookie-je (kolačiće) da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazao personalizovan sadržaj i reklame, i omogućio druge funkcionalnosti koje sajt ne bi mogao da obezbedi bez cookie-ja (kolačića). Daljim korišćenjem sajta prihvatate Cooki-je (Kolačiće).
Saznajte više o Cookie-jima (kolačićima) ovde.
Kada se isključi ESP, iskljičuje se potpuno i kontrola rpoklizavanja i kontrola stabilnosti. Kada se isključi samo ASR onda kontrola proklizavanja ne radi, kotrola stabilnosti radi. To je bitno za teren kojim se vozi. Ako recimo voziš po blatnjavom terenu gde se auto zanosi levo - desno treba iskljč...iti ESP jer će ga kočiti pokušavajući da ga vrati na pravac, što je besmisleno jer se auto možda kreće 5 km/h. Samo ASR se isključuje recimo kada se vozi brže, ali je podloga klizava, sneg, poledica... Onda ASR takođe može kočiti auto, on sa 4x4 pogonom vuče dobro, ali ima neka mala proklizavanja koja aktiviraju ASR. Tu je ESP potrebana da održi sigurnu vožnju. To se pože primenjivsti i u H režimu. Gašenje ESP u H režimu nije preporučljivo iz bezbednosnih razloga, mada ako hoćeš da se igraš i da driftuješ, može...😁 U principu ne gasiš ništa sve dok ne vidiš da taj sistem smeta u određenim uslovima. Zaglavi se auto, onda probaš da pogasiš da bi ga izvukao...Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
A sta ce se desiti ako upalim speru, tacnije blokadu zadnjeg diferencijala, obrtni moment ide 50% na levi i 50% na desni, malte ne kruta veza izmedju tockova?
Ako nisu pogaseni bezbednosni sistemi, oni ce verovatno samo uticati na rad prednjih tockova posto tu moze da se desi proklizavanje po tocku....
Pozadi nebi trebalo ista da radi jel zadnji diff je blokiran?
Imao sam prilike da vozim i G klasu, ima blokadu sva tri diferencijala, tu se gase sve funkcije na terenu i pale se uglavnom blokada srednjeg i zadnjeg diferencijala, prednji slabije zbog skretanja, ali kad je bas gusto i kad se ide samo pravo kad se speruju sva tri diffa izlazi gde pomislis..Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
U suštini, Boki je sve objasnio. Aktiviraš i deaktiviraš sisteme u skladu sa uslovima u kojima voziš. Ako blokiraš zadnji diferencijal, opet ostaje pitanje kako je Ford podesio rad čitavog sistema. Na primer, komjuter će da procenjuje proklizavanje pojedinih točkova i brzinu kretanja i prema tome mo...že da priguši motor, odnosno da mu smanji snagu. Ovo važi ako je ESP i dalje aktivan.Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.