
Kao visegodisdnji vlasnik ovog automobila (2006 god 3.0d) mogu samo da kazem da ovaj auto nema nijednu manu i da ga toplo preporucujem svim ljubiteljima jedinog i pravog dzipa koji se ponasa kao limuzina na autoputu, a kao pravi off road automobil kada to zatreba. X5 facelift je automobil koji je brzi i jaci od mnogih limuzina i spada i dan danas ostavlja ljude bez daha svojm performansama i izgledom.
Ukoliko kupujete ovaj automobil, iskljucivo uzmite auto sa Sport Paketom i automatskim menjacem...
od 6 brzina (2004 god na gore). Facelift model je mnogo bolji, jaci i manje trosi od predhodnika i nisu kola za porediti. 184ks je isuvise slab auto i 5 brzina nije dovoljno da se ovaj automobil vozi kako treba. Moj auto je kupljen nov i posle 6 godina voznje, i dalje imam zelju da ga vozim svaki dan.
Pozdrav
Pročitaj više
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
Vlasnik od pre izvesno vreme, cime sam ostvario dugogodisnju studentsku zelju da ga imam a i kao deo nekog licnog kaprica da nagradim sebe sto sam bio odlikas odlikas i streber celog zivota koji je zahvaljujuci samo svojoj upornosti i postenju uspeo da nabavi ovaj auto sopstvenim sredstvima, makar kao polovan. Naravno, svakako ne primanjima iz zemlje Srbije.
Auto je, ma kako to cudno zvucalo, pravi best buy za novce koje se nudi kao polovan. Pouzdan,luksuzan, savrseno sklopljen, stedljiv kad...
a treba i lud kada se da gas. Pricam o dizel verziji jer 3.0 benzinac ne daje takav osecaj snage zbog nedostatka obrtnog momenta iako je nesto jaci.O potrosnji i da ne govorim, astronomska je kao i za jace modele, tako da je 3.0d zaista razumna mera za ovakav auto ako nameravate da ga vozite ovde a ne na Bliskom istoku ili u USA gde su cene benzina normalnije. Ugradnja plina u benzince radi ekonomicnosti mi je totalni nerazum i skrnavljene, a i s prakticne strane ne razumem sta je svrha SUV vozila kada mu se prtljazni prostor pregradi plinskom bocom i osigura sipkama.
Enterijer je fantastican, jednostavan, elegantan, savrseno uklopljen, neponovljiv. Proveo sam sate analizirajuci kokpite drugih vozila ali me nijedan ne odusevljava kao BMW-ov. Iza njega stavljam Range Rover, Lexus, Infiniti i Audi. Nasuprot misljenju, a karakteristicno za BMW, sve komande, instrumenti, tasteri su jednostavni, citljivi,pregledni i jednostavni za koriscenje. Prakticni detalji koji uticu na luksuz putnika su brojni i prosto ne mogu da verujem da su Nemci u tome pragmaticni i genijalni gotovo kao Japanci.
Osecaj u voznji je jedinstven. Kamionski polozaj u sedistu, preglednost puta, ogibljenje gotovo kao u luksuznoj limuzini, a osecaj snage skoro kao na brzom motociklu, cine da se covek u njemu oseca bezbedno i superiorno u odnosu na ostale ucesnike u saobracaju.Sto opet znaci da u pogresnim rukama ovaj auto moze da bude pravi siledzija na magistrali. Zato voznju u njemu i poredim sa voznjom motocikla: potrebno je puno karaktera i samokontrole da se njime i njegovom snagom ne divlja. Takvih vozaca je, nazalost, malo.
Potrosnja se moze kontrolisati u intervalu od 7.5l na otvorenom do 12l u gradu, ako se pedala gasa mazi i ne divlja, cemu dosta pomaze ekonometar za koga bih rekao da je najvazniji instrument na autu. :-D
Motor ima karakteristican dizel-kamionski zvuk kada je hladan a kasnije se zaboravi da je dizel. Vrlo je pitom i i dobrocudan ali kada se pritisne pedala gasa do kraja i automatska transmisija odabere optimalnu brzinu, kazaljka obrtometra pobegne u desno i 2 tone celika polete kao da je raketni pogon u pitanju. Kao podvojena licnost. :-)
S tim u vezi, dizel od 2004-te je snazniji za skoro 30 konja i to se itakako oseti. Dizel u ranijim, prefaclift modelima je adekvatan ali ne impresionira toliko.
Servisi su bez kompromisa, treba naci dobrog i pouzdanog majstora koji zna svoj posao.BMW-i su ipak maze a ne rage , traze paznju i uzvracaju vise nego bilo koji drugi auto, ali ako se zapostave, njihova osveta je strasna! :-)
Nije za grad i tesne ulice iako se njime jako lepo vlada. Pregledan, sem unazad, i ne pretrano duzi od vecine limuzina uprkos impozantnom izgledu. Prtljaznik vas nece impresionirati volumenom ali je split tale gate prava blagodet.
Sa 19" felnama jako izgleda lepo ali je ujedno jako tvrd, svaka se rupa oseti i treba biti oprezan i pazljiv prema ogibljenju nasuprot misljenju da je to SUV koji trpi sve. Sa 17" felnama je fantastican na snegu i odlican u offroad-u.
Po mom misljenju, to je auto kome je primarna uloga bezbedne krstarice na auto putu na dalekim destinacijama u kojoj putnici putuju u avionskom komforu, nego na losem terenu.
Najveca losa strana je vlasnistvo. Ne znam je li putanju problem domaceg mentaliteta ali sa ovakvim i slicnim autima uvek budete pogresno shvaceni kao neko ko je izkompleksiran, neizivljen i prebogat, koji trazi paznju i kao takvog ga ne treba shvatiti ozbiljno.
Ljudi pomisle da lezite na parama a nikome ne padne na pamet da je u pitanju novac koji se da za najjeftiniji kineski SUV ili Daciu Duster i najslabijoj verziji ili jeftin nov porodicni auto.
Registracija je visoka ali ako vam je to najvaznji problem, bice vam i servis a onda ovaj auto nije za vas.
Savet za kupovinu: Auto mora da bude u perfektnom stanju za novce koji se traze, skorije servisiran (zamenjeni ulje i filteri), sa solidnim gumama, bez sitnica kao brave koje ne rade ili vrata koja se se lose zatvaraju (kod BMW a X5 cesto) i tome slicno. Pitajte vlasnika je li menjao skorije ulje u automatskom menjacu (najslabija tacka) ili radio remont turbine (ako je auto preko 200000km presao). Proverite da li sve elektricne sitnice rade, pogotovo xenon svetla.Sve sto ne valja, ma koliko sitno izgledalo kostace itekako da se popravi. Obratite paznju na duzinu registracije koja je preostala:sto je duza, dace vam vise vremena da novcano "predahnete" malo posle kupovine. Ne palite se na varijante bez koze i sa manuelnim menjacem koje su jeftine. To nije BMW X5 u svom pravom izdanju i te varijatnte retko ko hoce da kupi, ap ne morate bas vi. Jurite full pakete opreme, posebno inisistirajte na navigaciji (onboard screen, odnosno njegovo prisustvo na konzoli u sredini itekako znaci za kasnije: zadnja kamera, tv, DVD,video, lako se apgrejduje cak i kineskim modulima koji odlicno rade.)
Ako je nesto makar malo sumnjivo ili vam srce ne zakuca kada ga osmotrite i vidite, to nije to i trazite dalje. Cene se obaraju , vozila stare i ponuda uvek ima, pogotovo za kes.
Kao orijentir za cene iz 2012, dobar prefacelift model se moze se naci na nase table za oko 12000 eura i nize, facelift koji preporucujem (od 2004 i noviji) 15000 pa navise. Sve izmedju toga je ili precenjeni stariji model ili noviji kome nesto fali, stoga oprez i nastupite odlucno prilikom pregovaranja u ceni. Prilikom uvoza mozete proci jefitnije, ali nikako ako to bude Nemacka ili Svajcarska.
Alternative: Toyata Landcruiser: po meni skupa,slabije poerformanse, prema X5 je trapava kao kamion , van puta superiorna;
Tuareg 2.5 TDI. Kvarljiviji, slabije performanse, manje impresivan, bolji u Offroadu;
Grand Cherokee 2.7TD . Znatno jeftiniji pri kupovini ali ne i u odrzavanju,bolji u offroadu ali na putu daleko inferiorniji, moze biti dobro resenje ako je ocuvan.
Volvo XC 90:odlicna alternativa, ne tako impresivan, slabije performanse,skupo odrzavanje
Audi allroad: karavan sa velikim klirensom, precenjen po mom misljenju, kvarljivo vesanje
Honda CRV 2.2 ctdi: odlican,pozdan i stedljiv auto, ako ne zelite luksuz, prava alternativa
Nissan XTRAIL:isto kao Honda crv alko vam ne smeta izgled i nedostatak luksuz
BMW X3:tvrdje ogibljenje, neudobniji, i ne tako impresivan kao x5, dobar auto
Eto,valjda ce nekom moje pisanije biti od pomoci s obzirom da se X5 polako spusta u siroke narodne mase.
Zivi bili! :)
Pročitaj više
Ne bih se bas slozio potpuno sa tobom jer u ovom slucaju performanse automobila ne mozemo porediti kroz prost odnos snage dva motora. 30 konja zaista ne izgleda puno na ukupan njihov broj, realno i nije, ali noviji model ima od starog za skoro 25% veci obrtni moment sto nimalo nije zanemarljivo i u ...sustini je najbitniji faktor kada veliku masu treba pokrenuti iz stanja mirovanja, kao sto je auto od 2 tone. Jos mozda i vaznije je to sto novi ima 6 stepeni menjac sa "kracom" prvom brzinom sto itekako pogoduje vecem ubrzanju i krajnjoj maksimalnoj brzini. Takodje je i ceo auto laksi za 50-ak kilograma sto takodje dodaje takodje znacajno na razlici u performansama. Ako navodimo ubrzanja do 100km/h kao najbolji pokazatelj performansi, razlika je gotovo 2 sekunde u korist novog modela (10.1 prema 8.3s) a to su itekako znacajne razlike u voznji, koje stariji model time stavljaju u rang vecine solidno brzih limuzina a ovaj noviji facelift u red sportskog SUV-a koji itekako moze da pomrsi racune i poigrava se sa hot hatch-evima i sportskim limuzinama na putu.Pročitaj više
Da ne ispadne da pricam napamet:
www.bmwheaven.com/database/show.php?id=247
www.bmwheaven.com/database/show.php?id=248
Ja se, zbog svega gore navedenog, potpuno slazem sa cinjenicnim stanjem na trzistu i smatram da stariji model nimalo nije precenjen jer tolika razlika u performansama vredi 4000 eura vise u korist novijeg, jer su to auta dva razlicita karaktera, mada ne kao nebo i zemlja, kako se negde pisalo. Jedno...m sam obrazlozio razliku i okarakterisao stariji model kao kompetentan i mislim da je to prava rec. Auto ubrzava odlicno i za preticanje je jako dobar i krece se ubedljivo kao malo bolja limuzina a to uz svoju ogromnu masu i sve ostale prednosti i mane koje nosi SUV konstrukcija. Ako se secate starijih Pajera i Patrola dizela iz 90-ih i kraja 90-ih to su bili brodovi koji su urlali kao lokomotive a trebala im je vecnost da ubrzaju a kamoli da prate dinamiku voznje obicnih auta.
Tako da, stariji model ima jedan karakter odmerene limuzine, a facelift vec nudi sportsku voznju i poigravanje na putu.
A druga stvar, kome znacka na haubi nije previse bitna a bitne su mu performanse i troskovi odrzavanja, odlicnu alternativu starom X5 mogu da nadju u novijim Koreanskim i japanskim dzipovima kao sto su HOnda CRV, Novi Santa Fe ili ix35, prakticno auta iste maksimalne brzine i ubrzanja i tek ce im padati cena.
I jos nesto jako vazno, u zemlji Srbiji sa ovakom plateznom moci kupaca i prilikama ovakve krize, dati oko 10000 eura za 10 godina star auto sa potencijalno puno problema i inace skupim odrzavanjem, stvarno treba biti avanturista i to je nesto sto ce tek staroj X5-ici da obara cenu.Pročitaj više
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
auto je vrhunski vozim ga 2 god
09. Jan 2012.Sajt Mojagaraza.rs koristi Cookie-je (kolačiće) da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazao personalizovan sadržaj i reklame, i omogućio druge funkcionalnosti koje sajt ne bi mogao da obezbedi bez cookie-ja (kolačića). Daljim korišćenjem sajta prihvatate Cooki-je (Kolačiće). Saznajte više o Cookie-jima (kolačićima) ovde.