U doba bivse Jugoslavije ,dok je Tito bio ziv,auto koji je bio nekoliko puta bolji od tadasnje produkcije Zastave.Ovo nisam rekao ja vec stariji ljudi koji nisu bili u mogucnosti da kupe Skodu vec su morali Zastavu.Auto se proizvodio od 1970 do 1980,izaslo nekih 50000 komada u celoj evropi.Kod nas je bio malo skuplji od Zastave 101 ali problem je bio sto se za Skodu cekalo po godinu dana na isporuku a za 101 max 5 dana.Auto je nekoliko puta,tacnije 3 godine za redom,pobedjivao na reliju evrope z...a automobile do 1200 kubika.U vreme kad se proizvodio zvali su ga:ceski porse,kupejka,sport skoda,relijka ali poznavaocima oldtajmera svi je znaju po imenom 110R.Kad je izasla bila je pravi bum na trzistu jer za male pare imali ste sportski izgled,kozna sportska sedista,obrtomer za broj obrtaja,pokazivac pritiska ulja,vrata koja nema luk oko stakla itd.Moja prica pocinje krajem marta 2009 kada je kupljena od prvog vlasnika sa pravih 87700km,penzioner je pazio i mazio,menjao ulje na svakih 3000km.Kad joj nesto falilo odmah kod majstora ali zbog bolesti slabo je u poslednjih 10 god i vozio pa zbog toga i ovolika kilometraza.Kupljena je za malo para da bi se sredjivala ali kako u zivotu biva morala je ubrzo u svakodnevnoj upotrebi,na zalost.Ubrzo se pokazalo da 1000km za pola godine i 1000km za mesec dana nije isto pa su poceli da otkazuju neki delovi.Na moju veliku srecu nasao sam majstora koji je bio 10 god u skodin servis pa zna svaki sraf.Menjan:karburator,stavljen weberov 32 jednogrlni koji je mnogo bolji nego dvogrlni original.Alternator,stavljen od keca zbog boljeg odrzavanja,na orginali je tesko ,skoro nikako naci cetkice.2 puta menjan termostat.2 puta menjan hladnjak za vodu.Remontovana pumpa za vodu.Menjana pumpa za gorivo.Jedina skoda koja je imala hladnjak za ulje ali je moj procureo a nisam mogao da nadjem drugi pa je skinut.Prednji trap kompetno menjan i radjena reglaza.Kocnice komplet menjane,napred plocice pozadi dobosi.Menjan auspuh,stavljen od prohroma.I neke jos sitnice koje su normalne kod auta.Sve je ovo menjano u prvih godinu dana ali ni jednog trenutka nisam se zalio na nju.Sad ima oko 110000km,kompresija 9 pa mozete misliti u kakvoj je stanju motor a nije pipnut ni otvaran.Klipovi si mu zaobljeni na vrhu tako da ima vecu kompresiju i bolje vuce.Bilo koji auto do 1200 kubika i bilo koje godiste cepam kad hocu.Auto ima porseov menjac sa 4 stepena,koji se ugradjivao u prvi 911,kratki stepeni prenosa.U to vreme menjac od nemacke bube i od skode su bili najbolji.Motor je 1099 kubika koji ispoucuje 55 konja na 4000 obrtaja.Zbog menjaca veoma elastican,cak od punta je 1.2 8v je elasticniji.Prvi vlasnik ga je vozio 160km/h,ja nisam imao srca da ga testiram pa je moj max bio 100km/h.Tada ide na 3500 obrtaja i skoro pa se motor ne cuje.Jedini imam auto u okrugu u ovom stanju i bilo gde da se pojavim ljudi me zaustavljaju i pitaju da se slikaju pored njega.Auto je stvarno atrakcija.Mehanicki je potpuno zdrav,jedino limarija je taksa ali uskoro ide kod limara.Jedino sto mogu da kazem jos o ovom autu da ga je vreme pregazilo,usao je u 35 godini tako da nije za svakodnevnu voznju.Ja vozkaram po lokalu,plin nisam i necu da stavljam jer trosi oko 6 do 7 litra benzina sve zavisi od nacina voznje.Moj savet ako imate mogucnosti da ga sredite i da vam sluzi za ukras jer za svakodnevno upotrebu je veoma tesko zbog nedostatka delova.A i dobro ocuvani primerci su veoma retki.U svakom slucaju,auto koji je obelezio jedno razdoblje autoindustrije i dozivotno upisan u istoriju fabrike Skode kao najlepsi kupe koji je izasao iz proizvodnih traka ove fabrike.Pročitaj više
Sajt Mojagaraza.rs koristi Cookie-je (kolačiće) da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazao personalizovan sadržaj i reklame, i omogućio druge funkcionalnosti koje sajt ne bi mogao da obezbedi bez cookie-ja (kolačića). Daljim korišćenjem sajta prihvatate Cooki-je (Kolačiće).
Saznajte više o Cookie-jima (kolačićima) ovde.