Cena/Kvalitet
Pouzdanost
Održavanje
Komfor
Motor
"..Šestog dana Bog stvori ljude i životinje i sedmi dan beše dan odmora. I Bog je uživao u onome što je stvorio."
A osmog dana, Peugeot nam dade legendu - PUG 504, da čovek uživa u onome što je stvorio Pežo.
Teško da će bilo šta iz Pežoa, posle legendarne 504-ke, prići tom spoju udobn...osti, pouzdanosti i generalnog osećaja da zapravo vozite automobil a ne samo neka "kola".
Naravno, vreme čini svoje, što ne pojede crv, poješće korozija, tako da je imperativ tog osećaja o kome govorimo, zapravo zadatak- kako pronaći što bolje očuvan primerak Pežoa 504.
Kada savladamo taj zadatak, ostaje još jedan manji: naučiti voziti sa uživanjem, svaki predjeni metar!
U neku ruku, dobio sam ovaj automobil u nasledstvo. I već ovde otpada svaka sumnja da li je na prodaju. Ovo je jedna od onih retkih prilika kada nas nadje automobil, a ne mi njega. Beskrajno hvala Bojanu i njegovom ocu.
Posle 41 godinu, u sred zime, ustanete, sidjete do automobila, date kontakt, povučete saug i zaverglate..i automobil upali na minus 15 C, bez da se zakaslje. I, dok se veže sigurnosni pojas (koji je preteča današnjih, jer imate dve tačke spajanja: kaiš sa kaišem i onda u glavnu sklopku izmedju sedišta), proverite instrumente (koji savršeno rade u svojoj petoj deceniji), polako smanjite saug i krećete.
Već sa prvim predjenim metrom, osmeh stiže na lice i teško da šta može da se poredi sa tim osećajem zadovoljstva. Dobro, možda još jedino dobar seks.
Motor će negde na tri hiljade predjenih km, biti zahvalan na oko pola litra ulja, dok u automatskom menjaču neće se pomeriti nivo ni za kap.
Iako karburator, i 69 kW, i 41 godina, i 160 hiljada predjenih kilometara..i mnogo toga "i" (kvalitet druma, benzina, broja semafora, onog majmuna ispred vas koji ne zna ni da li će ubrzati, ili će da stane po deseti put u trista metara), vi ćete i dalje biti ispod deset litara benzina na predjenih 100 km puta. Uz tri veliko ALI?! - Vožnja sa osećajem inercije, uživanjem i do pola papučice gasa.
Ono što će sačuvati vaš osmeh za dalja putovanja ovim legendarnim automobilom, čeka vas kao iznenađenje prilikom svake sledeće zamene ulja motora i ulja menjača.
- Podmazivanje!
Da, da, dobro ste čuli. Lepo mazalicu u ruke i krenete redom (ili to ostavite prijatelju, kao ja svom, koji to radi sa izuzetnom ljubavlju, baš kao što i na pranju, momci iz praonice skoro pa bilo gde gde sam stao na pranje, urade to sa onim čudnim, skoro zaboravljenim blaženim osmehom.
I šta više da se kaže..izvinite me, vreme je za jedan krug po gradu.
Dobro došli u zemlju Koziliju.
Zemlju sumnivog kvaliteta hleba, a kamo li benzina.
Zato i ne čudi, što potrošjnja benzina često drži oko desetke, dok u pitomom Pomoravlju ume to da se spusti i na solidnih osam litara na sto km pređenih.
Za delove, ne brigajte, dokle god ne orete drumove, i re...dovno podmazujete i menjate ulja, nema tu šta da se pokvari. Ako meni ne verujete, pitajte očeve, stričeve, ujake. Ako ni njima ne verujete, skoknite do Afrike, slobodno u 504-ki, pitajte Bušmane, jer, jednom beše"Bogovi su pali s neba".
Jednog dana i moj će Pežo postati legenda još samo 10-15 god. :)
Razlog za prijavu korisnika
LJUDI DOBRO OTVORITE CETVERE OCI KAD KUPUJETE KAMION OD ZORANA IZ LAZAREVCA MENE JE PREVARIO UVALIO MI JE POTPUNO NEISPRAVAN KAMION A UZEO MI 3000 E SAD SAM NEZNAM STA DA RADIM
Razlog za prijavu korisnika
Svaka čast to je legenda od auta
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?