položio sam pre 11 godina i svakodnevno provodim dosta vremena u saobraćaju.
Da li mi možete reći kakva se sada literatura koristi za polaganje B vozačkog ispita pošto bih hteo malo da prelistam to gradivo i gde može da se nabavi.
Ima po sajtovima auto škola raznog materijala za učenje. U suštini, najvažnije je ponoviti saobraćajne znakove. To smo svi pozaboravljali. Znamo one osnovne - STOP, strelice i naziv naselja ili grada... One ostale niko više ne zna.
Pozdrav, poslednjih mesec dana ujutro kada startujem vozilo (1.4 benzinac 2013, 65000km), i krenem da vozim desava mi se da kada prebacim u visi prenos auto se zagusi na par sekundi i ne prima gas uopste, da bi posle povukao. To mi se desava nekoliko minuta voznje i obicno kad vozilo digne temperaturu prestane da se javlja. Da li je neko imao slican problem?
To je kod mnogih benzinaca tako. Najčešći uzroci su zaprljanost pojedinih delova, pre svega EGR ventila, klapne gasa i dizni. Treba to oprati, najbolje ultrazvučno, mada postoje sprejevi za ručno čišćenje. Treba zameniti svećice ako do sada nisu menjane, treba zameniti filter benzina ako nije skoro ...menjan.Pročitaj više
Do sada sam zamenio filtere, svecice i ultrazvucno oprao dizne ali bez rezultata. Probacu sa pranjem klapne i EGR , iskreno nisam ni znao da ovaj auto ina EGR.
Kupujem polovnjak, izbor je pao na Senic 2014to 1.5 dci 110ks i Fiat 500L 1.6 mjet 105ks. Oba su prešla oko 150.000km
Senic mi deluje kvalitetnije, ali svi hvale 1.6mjet.
Sta je prednost a šta mana kod 1.6mjet Fiat 500L.
Hvala
Oba motora su dobra,ekonomicna i pouzdana..odrzavanje je slicno..
1.6mjet krasi odlican obrtni moment,nisam ga probao u 500l i ne znam kako je to ukombinovano sa prenosom..odusevio me u mitu i bravu..trebalo bi i u 500l da se oseti ta snaga..
Senik je unutra kvalitetniji i po meni daleko lepsi auto....
Mana 500l je pad cene i taj manjak kvaliteta u enterijeru,naravno nije klasican plastikaner al nije ni preterano kvalitetan..licno meni dizajn kabine nije sjajan..
Neke izrazene mehanicke mane nema,radi redovno regeneraciju dpfa kada to sistem zatrazi,cuvaj auto,ne potezi iz niskih obrtaja hladan i neces imati problema sa plivajucim zamajcem..
Senika sam probao i vozio sam se par puta,okej lezi za jednog monovolumena,pravi porodican auto..Pročitaj više
Svakako je adekvatniji od 1.4 16V koji je vrlo slab za ovu tešku karoseriju. To što ima pritužbi, za koji motor nema, svaki ima neku manu. Delovi generalno nisu skupi, ima plivajući zmajac koji isto nije mnogo skup...
Poštovanje, imao sam problem sa ostajanjem ulja ispod nivoa minimuma, skoro litar mi trebalo da dolijem da ga dotakne merač. Moja procena je da sam u koritu motora imao najviše oko 2,3 litara ulja u momentu kad sam video problem. Lampica za ulje se nije palila, slučajno otkrio, proverom količine ulja u motoru. Inače odgovoran je bio filter ulja koji sam ugradio pri zameni ulja, a on je kasnije počeo da ispusta na gumici. Jasno ja sam dolivao ulje po potrebi (motor mi je trošio pre ovog problema ...oko 280 ml. ulja na 1000 pređenih km, inače kao nov trošio je oko 400 ml u početku). Odmah sam se zabrinuo za posledice, razmišljam lampica se nije palila (ispravna je), pumpa je imala znači dovoljno ulja da ostvari pritisak i podmazuje pokretne delove za koje je zadužena. Ali mene je brinulo kako su prošli klipni prstenovi (karike) i hilzne ako njih podmazuje radilica bacanjem ulja iz korita motora po zidovima hilzni-cilindra?
U razgorima sa nekim ljudima iz struke (mehničarima) mi je rečeno da ne brinem da svo mazanje ovih motora ide preko pumpe.
Ja se opustio, ali sada na nešto preko 1000 km dolih oko 0,5 litara ulja. jasno ja ne mogu sa sigunošću nakon jednog dolivanja da imam pouzdan podatak, to može da varira i 50 i više ml, ali ne bih se tešio, deluje pristojni skok ptrošnje ulja. Jasno posle nekih 3-4 dolivanja imaću precizniji podatak. Ovo i iznosim da bih čuo struku i iskustva, da znam da li postoji mogućnost da je došlo do habanja delova koji su zavisili od mazanja zbog manje količine ulja od potrebne. Da naglasim da nisam primetio nikavu promenu u radu motora, gubitku snage i slično. Motor je prešao 39900 km u vreme nastanka-otkrivanja problema, sada ima 41000 pređenih km. Još i ovo radi se o atmosferskom motoru 1,4 litara zapremine.
Još i ovo u servisu gde su mi u garanciji održavali vozilo nisu imali-hteli da daju stav po ovom pitanju.
Mišljenja i odgovore na ovaj mejl, ili na 064 227 72 72, Momčilo Kg.Pročitaj više
Možda se jave drugi vlasnici tog modela da potvrde ali moje je mišljenje je da ti auto od samog starta već previše trošio ulja. Što bi Vasilije rekao moja "švapska kanta" od skoro 19god i 275000km troši 0.5L/10000km sintetike. Normalna potrošnja ulja je bez dosipanja između dve promene kod svakog au...ta!Pročitaj više
U taj motor staje 3L ulja, tako bar pise u originalnoj autodati.
Znaci da je vas vozen za bas malo ulja. Medjutim ako nema nikakvih promena u radu motora, plavog dima na auspuhu , lupkanja iz motora itd. verovatno se nista nije desilo...
stajao sam na semaforu sa kamerom sve vreme dok je bilo upaljeno crveno svetlo. Kada se upalilo žuto svetlo, krenuo sam polako ali nisam siguran da li sam prešao liniju semafora dok se još nije upalilo zeleno svetlo. Kako Vi cenite ovu situaciju?
Pa ne verujem da ces imati ikakav problem, osim ako te nisu zaustavili odmah ili kamera te nije uhvatila. S obzirom da se zeleno pali nakon zutog nakon 1-2 sekunde, ne vidim razlog da te kazne. Sigurno nisi nikog ugrozavao u saobracajj, takk sa nisi mogao da izazoves saobracajnu nezgodu. Nema nista ...od toga. U mom gradu ljudi i na crveno prolaze, cak sam i ja par puta prosao(ne namerno naravno) i nista.Pročitaj više
Teško je dati procenu ovako na osnovu tvog opisa, a i zavisi od toga kako je podešena kamera. Ako si krenuo baš polako, onda ne verujem da te kamera upucala.
Poštovanje
Stajao sam na crvenom svetlu poted semafora sa kamerom, poted mene u traci za isti smrt bio je kombi. Kada se upalilo žuto svetlo, i ja i kombi smo krenuli na crveno-žuto, tako da je moguce da u trenutku prelaska linije semafora još nije bilo upalheno zeleno svetlo. Kako se ceni ta situacija?
Stajao sam na crvenom svetlu na semaforu sa kamerom. Kada se upalilo žuto svetlo, krenuo sam ali nisam siguran da li se upalilo zeleno svetlo u trenutku kada sam prelazio liniju semafora. Kako Vi cenite ovu situaciju?
Motor u gradu benzina jede oko 9 litara. Servisni interval na svakih 15 hilj. Izmedju servisa pojede oko 1 lit do 1.5 lit ulja. Reklamaciju na potrošnju ulja ne uvažavaju. Kažu na 2000 kilometara ako troši više od litar ulja onda prihvataju kao reklamaciju. Za rubriku vjerovali ili ne. Imam prepisku... sa servisom u vidu mejla i odgovor centrale Fijata iz Italije koju su mi oni preveli i prosljedili. Na 60 hilj mi je pukla potisna ploča na lameli, cijeli set je zamjenjen u garanciji gratis. Pušta vodu na desnim vratima, dva puta mjenjan keder dok je bio u garanciji nakon toga opet pušta vodu dzaba mjenjanje. Ima još sitnica ali u globalu je to to...Pročitaj više
Ako pitaš za 1.4 benzinca to što je Miljan naveo je živa istina, mogu da potvrdim. Uz to bih dodao da je auto dosta težak i da ovaj motor ima premali obrtni moment za toloko masivnu kaoriseriju. Minimalni motor koji je prihvatljiv je 1.3 dizel, dok je 1.6 dizel prava mera. 1.4 turbo takođe se pokaza...o dobro ali pod uslovom da ga kupiš novog ili relativno novog inače ko zna ko ga je i kako vozio, ipak je malo osetljiviji. Dobra stvar je što i kod njega može plin da se ugradi jer Fiat nema direktno ubrizgavanje.Pročitaj više
Da, 1.4 benzinac je definitivno previše slab. Moj drugar ima 1.3 dizel i on ide onako pristojno ako ne žuriš nigde, samo zahvaljujući tome što ima veći obrtni moment od benzinca. I slažem se da je definitivno 1.6 dizel najbolji izbor. E sad, uz 1.6 dizel ide i veća cena.
Sajt Mojagaraza.rs koristi Cookie-je (kolačiće) da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazao personalizovan sadržaj i reklame, i omogućio druge funkcionalnosti koje sajt ne bi mogao da obezbedi bez cookie-ja (kolačića). Daljim korišćenjem sajta prihvatate Cooki-je (Kolačiće).
Saznajte više o Cookie-jima (kolačićima) ovde.
Ima po sajtovima auto škola raznog materijala za učenje. U suštini, najvažnije je ponoviti saobraćajne znakove. To smo svi pozaboravljali. Znamo one osnovne - STOP, strelice i naziv naselja ili grada... One ostale niko više ne zna.
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Pozdrav, poslednjih mesec dana ujutro kada startujem vozilo (1.4 benzinac 2013, 65000km), i krenem da vozim desava mi se da kada prebacim u visi prenos auto se zagusi na par sekundi i ne prima gas uopste, da bi posle povukao. To mi se desava nekoliko minuta voznje i obicno kad vozilo digne temperaturu prestane da se javlja. Da li je neko imao slican problem?
04. Mar 2021.Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
To je kod mnogih benzinaca tako. Najčešći uzroci su zaprljanost pojedinih delova, pre svega EGR ventila, klapne gasa i dizni. Treba to oprati, najbolje ultrazvučno, mada postoje sprejevi za ručno čišćenje. Treba zameniti svećice ako do sada nisu menjane, treba zameniti filter benzina ako nije skoro ...menjan.Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Do sada sam zamenio filtere, svecice i ultrazvucno oprao dizne ali bez rezultata. Probacu sa pranjem klapne i EGR , iskreno nisam ni znao da ovaj auto ina EGR.
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Kupujem polovnjak, izbor je pao na Senic 2014to 1.5 dci 110ks i Fiat 500L 1.6 mjet 105ks. Oba su prešla oko 150.000km
17. Feb 2021.Senic mi deluje kvalitetnije, ali svi hvale 1.6mjet.
Sta je prednost a šta mana kod 1.6mjet Fiat 500L.
Hvala
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Oba motora su dobra,ekonomicna i pouzdana..odrzavanje je slicno..
1.6mjet krasi odlican obrtni moment,nisam ga probao u 500l i ne znam kako je to ukombinovano sa prenosom..odusevio me u mitu i bravu..trebalo bi i u 500l da se oseti ta snaga..
Senik je unutra kvalitetniji i po meni daleko lepsi auto....
Mana 500l je pad cene i taj manjak kvaliteta u enterijeru,naravno nije klasican plastikaner al nije ni preterano kvalitetan..licno meni dizajn kabine nije sjajan..
Neke izrazene mehanicke mane nema,radi redovno regeneraciju dpfa kada to sistem zatrazi,cuvaj auto,ne potezi iz niskih obrtaja hladan i neces imati problema sa plivajucim zamajcem..
Senika sam probao i vozio sam se par puta,okej lezi za jednog monovolumena,pravi porodican auto..Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Pozdrav svima. Zanimaju me iskustva ne toliko popularnog 1.4 120ks na ovom automobilu? Performanse, potrosnja, problemi.. Hvala
30. Dec 2020.Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Idi na FLCS forum, tamo ima gomila ljudi koji su ga i novog kupili. Od potrosnje ulja do menjaca...
Razlog za prijavu korisnika
Svakako je adekvatniji od 1.4 16V koji je vrlo slab za ovu tešku karoseriju. To što ima pritužbi, za koji motor nema, svaki ima neku manu. Delovi generalno nisu skupi, ima plivajući zmajac koji isto nije mnogo skup...
Razlog za prijavu korisnika
To je T-jet motor, nema nekih konkretnih mana i mnogo je bolji od 1.4 Multiair motora. Potrosnja 7-10 litara
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Razmišljam o kupovini Fiata 500l 1.3 Mjtd, pa me zanimaju utisci i mane istog modela. Hvala
28. Feb 2020.Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Sve se može navesti kao dobro, osim što je auto dosta težak i više bi mu pristajao 1.6. Ako performanse nisu prioritet onda je sasvim ok izbor.
Razlog za prijavu korisnika
Hvala 😁
Razlog za prijavu korisnika
Da li prodajete vozila
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Poštovanje, imao sam problem sa ostajanjem ulja ispod nivoa minimuma, skoro litar mi trebalo da dolijem da ga dotakne merač. Moja procena je da sam u koritu motora imao najviše oko 2,3 litara ulja u momentu kad sam video problem. Lampica za ulje se nije palila, slučajno otkrio, proverom količine ulja u motoru. Inače odgovoran je bio filter ulja koji sam ugradio pri zameni ulja, a on je kasnije počeo da ispusta na gumici. Jasno ja sam dolivao ulje po potrebi (motor mi je trošio pre ovog problema ... oko 280 ml. ulja na 1000 pređenih km, inače kao nov trošio je oko 400 ml u početku). Odmah sam se zabrinuo za posledice, razmišljam lampica se nije palila (ispravna je), pumpa je imala znači dovoljno ulja da ostvari pritisak i podmazuje pokretne delove za koje je zadužena. Ali mene je brinulo kako su prošli klipni prstenovi (karike) i hilzne ako njih podmazuje radilica bacanjem ulja iz korita motora po zidovima hilzni-cilindra?
10. Dec 2019.U razgorima sa nekim ljudima iz struke (mehničarima) mi je rečeno da ne brinem da svo mazanje ovih motora ide preko pumpe.
Ja se opustio, ali sada na nešto preko 1000 km dolih oko 0,5 litara ulja. jasno ja ne mogu sa sigunošću nakon jednog dolivanja da imam pouzdan podatak, to može da varira i 50 i više ml, ali ne bih se tešio, deluje pristojni skok ptrošnje ulja. Jasno posle nekih 3-4 dolivanja imaću precizniji podatak. Ovo i iznosim da bih čuo struku i iskustva, da znam da li postoji mogućnost da je došlo do habanja delova koji su zavisili od mazanja zbog manje količine ulja od potrebne. Da naglasim da nisam primetio nikavu promenu u radu motora, gubitku snage i slično. Motor je prešao 39900 km u vreme nastanka-otkrivanja problema, sada ima 41000 pređenih km. Još i ovo radi se o atmosferskom motoru 1,4 litara zapremine.
Još i ovo u servisu gde su mi u garanciji održavali vozilo nisu imali-hteli da daju stav po ovom pitanju.
Mišljenja i odgovore na ovaj mejl, ili na 064 227 72 72, Momčilo Kg. Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Možda se jave drugi vlasnici tog modela da potvrde ali moje je mišljenje je da ti auto od samog starta već previše trošio ulja. Što bi Vasilije rekao moja "švapska kanta" od skoro 19god i 275000km troši 0.5L/10000km sintetike. Normalna potrošnja ulja je bez dosipanja između dve promene kod svakog au...ta!Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Za taj motor je prihvatljivo da potrosi litru na 10 000km,ali 0.5 na 1000km je previse.
Razlog za prijavu korisnika
U taj motor staje 3L ulja, tako bar pise u originalnoj autodati.
Znaci da je vas vozen za bas malo ulja. Medjutim ako nema nikakvih promena u radu motora, plavog dima na auspuhu , lupkanja iz motora itd. verovatno se nista nije desilo...
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Poštovanje!
13. Maj 2019.stajao sam na semaforu sa kamerom sve vreme dok je bilo upaljeno crveno svetlo. Kada se upalilo žuto svetlo, krenuo sam polako ali nisam siguran da li sam prešao liniju semafora dok se još nije upalilo zeleno svetlo. Kako Vi cenite ovu situaciju?
Saša
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Pa ne verujem da ces imati ikakav problem, osim ako te nisu zaustavili odmah ili kamera te nije uhvatila. S obzirom da se zeleno pali nakon zutog nakon 1-2 sekunde, ne vidim razlog da te kazne. Sigurno nisi nikog ugrozavao u saobracajj, takk sa nisi mogao da izazoves saobracajnu nezgodu. Nema nista ...od toga. U mom gradu ljudi i na crveno prolaze, cak sam i ja par puta prosao(ne namerno naravno) i nista.Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Verovatno nisi "okinuo" softverski mehanizam kamere da bi ti sigla kazna .
Razlog za prijavu korisnika
Teško je dati procenu ovako na osnovu tvog opisa, a i zavisi od toga kako je podešena kamera. Ako si krenuo baš polako, onda ne verujem da te kamera upucala.
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Poštovanje
08. Maj 2019.Stajao sam na crvenom svetlu poted semafora sa kamerom, poted mene u traci za isti smrt bio je kombi. Kada se upalilo žuto svetlo, i ja i kombi smo krenuli na crveno-žuto, tako da je moguce da u trenutku prelaska linije semafora još nije bilo upalheno zeleno svetlo. Kako se ceni ta situacija?
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Stajao sam na crvenom svetlu na semaforu sa kamerom. Kada se upalilo žuto svetlo, krenuo sam ali nisam siguran da li se upalilo zeleno svetlo u trenutku kada sam prelazio liniju semafora. Kako Vi cenite ovu situaciju?
08. Maj 2019.Saša
Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Cenim da vozis i uzivas
Razlog za prijavu korisnika
Ako te je snimila, snimila je . Ne vredi se oko toga cimati .
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Zanima me izdrzljivost ovog motora , posto bih ga uzeo za taksiranje . Pitanje za one koji imaju vecu kilometrazu .
27. Feb 2019.Razlog za prijavu korisnika
Izaberi temu kojoj diskusija pripada
Motor u gradu benzina jede oko 9 litara. Servisni interval na svakih 15 hilj. Izmedju servisa pojede oko 1 lit do 1.5 lit ulja. Reklamaciju na potrošnju ulja ne uvažavaju. Kažu na 2000 kilometara ako troši više od litar ulja onda prihvataju kao reklamaciju. Za rubriku vjerovali ili ne. Imam prepisku... sa servisom u vidu mejla i odgovor centrale Fijata iz Italije koju su mi oni preveli i prosljedili. Na 60 hilj mi je pukla potisna ploča na lameli, cijeli set je zamjenjen u garanciji gratis. Pušta vodu na desnim vratima, dva puta mjenjan keder dok je bio u garanciji nakon toga opet pušta vodu dzaba mjenjanje. Ima još sitnica ali u globalu je to to...Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Ako pitaš za 1.4 benzinca to što je Miljan naveo je živa istina, mogu da potvrdim. Uz to bih dodao da je auto dosta težak i da ovaj motor ima premali obrtni moment za toloko masivnu kaoriseriju. Minimalni motor koji je prihvatljiv je 1.3 dizel, dok je 1.6 dizel prava mera. 1.4 turbo takođe se pokaza...o dobro ali pod uslovom da ga kupiš novog ili relativno novog inače ko zna ko ga je i kako vozio, ipak je malo osetljiviji. Dobra stvar je što i kod njega može plin da se ugradi jer Fiat nema direktno ubrizgavanje.Pročitaj više
Razlog za prijavu korisnika
Da, 1.4 benzinac je definitivno previše slab. Moj drugar ima 1.3 dizel i on ide onako pristojno ako ne žuriš nigde, samo zahvaljujući tome što ima veći obrtni moment od benzinca. I slažem se da je definitivno 1.6 dizel najbolji izbor. E sad, uz 1.6 dizel ide i veća cena.
Razlog za prijavu korisnika
Ćao, kakva je tvoja veza sa ovim modelom?
* Podaci koji su uneti sa komentarom na delu sajta za "Diskusije" ili "Fotografije" mogu biti javno prikazani na istoj. Podaci se čuvaju trajno.
Sajt Mojagaraza.rs koristi Cookie-je (kolačiće) da bi obezbedio dobro korisničko iskustvo, prikazao personalizovan sadržaj i reklame, i omogućio druge funkcionalnosti koje sajt ne bi mogao da obezbedi bez cookie-ja (kolačića). Daljim korišćenjem sajta prihvatate Cooki-je (Kolačiće). Saznajte više o Cookie-jima (kolačićima) ovde.